Miks

Mulla on kotona teini, joka kysyy minulta koko ajan miks?
On niitä kotona kolme, mutta tämä on se, joka haastaa.
Toteutuu Ison Kirjan sana, jossa todetaan, että kehuessaan viisaita olevansa, he ovat tyhmiksi tulleet, kun muna on aina kanaa viisaampi.

Miks annat koiralle herkkuja, vaikka kiellät ne meiltä
Miks  sä notkut puhelimella ja komennat mut lukemaan
Miks et sano suoraan jos oot väsynyt, karjut vaan turhasta
Miks aikuiset ei tee jotain, että maailma pelastuu, vaan jättää sen sotkun meille
Miks kiroilet autossa muita kuskeja, ja oot ite ihan yhtä törppö
Miks meillä on mäkkärit ja syyrialaiset kuolee kylmään
Miks siskon ei tarvii tehdä yhtä paljo kotitöitä kun mun, oonks mä joku orja
Miks kotiapulaiset on orjia  joissakin maassa
Miks Elsa ei enää ole meillä apulaisena
Miks ihmiset ei enempää reakoi, tyytyy vaan ja mölisee hiljaa
Miks Muuramessa ei oo liikenneympyrää vaikka kaikki jonottaa ja myöhästyy, kenelle siitä vois valittaa
Miks sulle pitää puhua kaikki selkokielellä - hitaasti, selkeästi ja vähin sanoin - miks et ymmärrä normaalia puhetta?
Miks ihmiset vinkuu koirankakoista, vaikka olis isompiakin ongelmia
Miks aikuiset ei elä




Ja mä kysyn nyt teiltä, että miks mä en saa juoda kahvia rauhassa, vaan mun pitää reakoida näihin kysymyksiin joihin on mahdotonta vastata.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Lemeran pieni kylä

Sieluun tuulee

Kohtaamisia 2